Brisanje proizvoda iz korpe

Da li ste sigurni da želite da uklonite ovaj proizvod iz korpe?


Otkaži porudžbinu

Da li ste sigurni da želite da otkažete porudžbinu?


Blog

Puma - strategija do uspeha

PUMA, SPORT, FASHION, PROMOCIJA
25. 03. 2019.

Koliko je godina bilo potrebno da se Puma razvije u jednog od najboljih brendova sportske opreme? Koji vid marketinga su oni upotrebili, na kakav način su organizovali prodaju i u kolikoj meri su konkurenti uticali na njihov rast? Sve ovo možete pročitati u nastavku, nakon čega možete doneti zaključke o kvalitetu samog brenda i uspehu kompanije.
 

Zanimljivi počeci kompanije Puma

Temelje jedne jake kompanije za proizvodnju sportske obuće postavila su braća Dasler 1924. godine, zajedničkim snagama. Međutim, razilaženjem stavova i mišljenja, došlo je do razdora između braće i svako je nastavio da razvija sopstveni biznis. Adolf Dasler je osnovao Adidas, dok je Rudolf Dasler postavio temelje svetski poznatog brenda Puma. Ime kompanije Adidas predstavlja ustvari kombinaciju imena i prezimena osnivača, Adi-das, kao Adolf (Adi) Dasler. Rudolf (Rudi) Dasler je nastojao da učini isto, te je prvobitno ime njegovog brenda bilo Ruda, međutim vremenom ga je promenio u ime koje poseduje sportski duh - PUMA. Ukoliko želite da saznate detalje u vezi sa počecima ove dve kompanije, pročitajte više ovde.

Danas, ova dva konkurenta bore se za mesto najpoželjnijeg brenda na svetu.

Najbitniji deo poslovanja kompanije Puma

Poslovanje i uspeh jedne kompanije zavisi od mnogo faktora. U današnjem turbulentnom digitalnom okruženju, marketing je jedan od najbitnijih faktora.

Zapitajte se, koliko ste puta pogledali neku reklamu na kojoj su Puma patike? Puma je jedan od glavnih sponzora Premier lige u fudbalu, a ovde možete pogledati Puminu kampanju za najnoviji dres fudbalskog kluba Arsenal. Puma je 2018. godine postala sponzor i Fudbalskog saveza Srbije (FSS), i u predstojećim bitkama će naši fudbaleri nositi dresove sa Puma logom.

No, brojne svetski poznate ličnosti i van sveta sporta su korisnici i promoteri proizvoda ovog brenda. Različiti kreativni načini promovisanja brenda doveli su Pumu u žižu interesovanja velikog broja kupaca.

Naravno, temelji ovako uspešnog brenda ne grade se samo i isključivo promocijom, odnosno marketingom. Prave vrednosti brenda pozdrazumevaju povezivanje imena brenda sa podrškom, sa prisustvom i pre svega sa praćenjem želja kupaca.

Prodajna strategija i konkurencija kompanije Puma

Tržišni uslovi često znaju da budu nemilosrdni kada je u pitanju opstanak kompanija i potrebno je zaista mnogo napora uložiti da bi se pronašla prava svrha postojanja i cilj poslovanja kompanije, što je Puma nesumnjivo uspela.

Zbog postojanja jake konkurencije na tržišti, poput kompanija Nike i Adidas, Puma je morala odabrati jednu od dve prodajne strategije, kako bi izborila svoje mesto na tržištu. Jedna opcija bila je da se nižim cenama proizvoda bori protiv konkurencije, a druga opcija bila je da nastavi sa prodajnom strategijom koja omogućava nešto sporiji, ali kvalitetan rast tokom godina. Puma je izabrala drugu opciju i tako dostigla treće mesto na listi svetskih lidera u prodaji sportske opreme, čime je još jednom potvrdila da donošenje pravih odluka dovodi do velikih uspeha.

Puma je svoju reputaciju stekla, između ostalog, i zahvaljujući fashion proizvodima koji imaju urbani izgled i koji su veoma popularni kod mlađih generacija. Taj moderni dizajn je omogućio kompaniji Puma da se razlikuje i izdvoji u odnosu na konkurente. Puma je takođe odlučila da uđe i u industriju mode. Spajanjem sporta i mode, uspešno su lansirane proizvodne linije za patike i druge modne artikle tokom godina. Na ovaj način, Puma je osvojila srca mnogih ljubitelja mode, a sa druge strane se izdvojila od konkurencije.